Masaż metodą Castillo Moralesa

By Kawaler Filip - 13:29

Po wakacjach została tylko już opalenizna i miłe wspomnienia... Dziś po śniadaniu pojechałem na masaże metodą Castillo Moralesa. Jest to metoda ustno-twarzowej terapii regulacyjnej polega na stymulacji mięśni biorących udział w procesie mowy: mięśni oddechowych i klatki piersiowej, mięśni kontrolujących ustawianie głowy, mięśni twarzy i jamy ustnej. U noworodków i niemowląt nieprawidłowe napięcie tych mięśni prowadzi do trudności w domykaniu ust, uchwyceniu piersi, ssaniu, połykaniu, później w życiu. Pani terapeutka Anita Kubicka jest dyplomowanym specjalistą w tej dziedzinie. Już jako 2 miesięczny kawaler miałem chodzić na te masaże, jednak operacja główki przesunęła to aż do lipca. Dziś były moje już 4 masaże, chodżę na nie raz w tygodniu a w pozostałe dni mama z tatą według wskazań Pani Anity masują mnie... i nie podoba mi się to, nie za bardzo lubię jak ktoś dotyka mojej twarzy. Mam trochę uraz po operacji i jak ktoś dotyka mnie to reaguję często płaczem. Pani Anicie daje się masować :), choć czasami pokazuje na co mnie stać. I jak wgląda taki masaż poniżej kilka zdjęć.

początek masażu
Nie mam dziś nastroju... mama podaje mi co chwilę jakaś nową zabawkę, śpiewa mi (choć nie umie śpiewać), reasumując jest moim prywatnym animatorem abym grzecznie leżał na plecach i pozwalał się masować.
 Jeszcze 40 minut masażu... dłuży się coś.

 Podczas masażu ważnym punktem są moje oczka i czółko, trzeba wzmocnić ich mięśnie częściowo pewnie przez operację.



 I jak mam zareagować ? :)


  • Share:

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Witam ! Filipa odnalazłam szukając informacji odnośnie terapii Castillo Moralesa... jestem pod wrażeń uśmiechu i pozytywnej energii Młodego Kawalera... :))
    Przygotowuję publikację medyczną .. i chciałabym zadać kilka pytań ... :)) proszę o kontakt joannah.gitan@gmail.com

    OdpowiedzUsuń