OGRODNIK KAWALER

By Kawaler Filip - 11:09

uśmiech nr 1
 uśmiech nr 2
Ogrodnik Kawaler, to poletko za mną zostało posiane trawą :). Oby szybko wyrosła, bo docelowo ma tam być tralalalala trampolina kawalera :). Jest na co czekać, a wiadomo że jak się czeka to się dłuży!
Wracamy do domu ;), tutaj przy okazji chwalę się dwoma bardzo cennymi umiejętnościami: zdejmowanie skarpet i butów :).
W domu też jest sporo spraw do załatwienia?!
Sprawdzam swoje możliwości :), pupa ostatnio jak by lżejsza!
Sezon balkonowy rozpoczęty, idealny tor przeszkód dla jeszcze pełzającego kawalera.
Dlaczego całą zimę rodzice ukrywali przede mną balkon?

Przyszła wiosna a wraz z nią wprowadzam kilka nowości do mojej edukacji-rehabilitacji. Nie opisuje zbyt często czym się na co dzień zajmuje bo jest to dość powtarzalne, a dokładnie w każdym tygodniu ma takie same zajęcia. W poniedziałki rano rehabilitacja ndt-bobath potem z szybkością światła tata zwozi mnie do żłobka. Tam czas płynie mi dość szybko śniadanie, zabawy, rytmika czasem przedstawienie teatralne :), drzemka, podwieczorek. Jak już jestem najedzony, wybawiony, wyspany przychodzi mama o godzinie 14:10 :). Wtorek rano tata zawozi mnie do żłobka a po 14 również z szybkością światła jedziemy z mamą na zajęcia z psycholożką. W środy mam rehabilitację ndt-bobath z Olgą są to jedyne zajęcia, które mam w domu. Czwartek również dzień zaczynam od żłobka a po południu jadę z mamą na masaże wg. Castillo Moralesa, bardzo lubię te zajęcia, no dobra czasem się wkurzam :) hihihihi. Są to zajęcia z dyplomowanym terapeutą, zaznaczam to bo czasem ktoś mówi, że chodzi na masaże wg. tej koncepcji do kogoś kto skończył kurs, taki kurs trwa dwa dni. Mama i ja uważamy że to za mało aby prowadzić terapię tą metodą. Dlatego chciałem powtórzyć się: Dyplomowani terapeuci metody Castillo Moralesa są to jedyne osoby w Polsce upoważnione (posiadające Certyfikat zatwierdzony przez niemieckie Stowarzyszenie Castillo Moralesa) do prowadzenia terapii wg. koncepcji R. Castillo Moralesa. LISTA TERAPEUTÓW W POLSCE. W piątki rano mam zajęcia ze wczesnego wspomagania na Półkolu: rehabilitację ndt-bobath i logopedę. Po zajęciach idę na obiad do żłobka :) tralalalala ja to się umiem ustawić :), w żłobku 3 godziny szybko mijają by o 14:10 spotkać się z mamą. Tak mniej więcej wygląda mój tydzień, pomijając tygodnie kiedy jestem przeziębiony, bądź łapie rota wirusy (dość podatny jestem na nie). 
Od maja zaczynam uczyć się czytać metodą krakowską, pewnie sobie teraz myślicie kurcze Fifi masz 20 miesięcy i już zaczynasz uczyć się czytać?! Chyba zwariowałeś :)! Ależ nie zwariowałem. Podstawowym założeniem tej metody jest stymulacja rozwoju intelektualnego kawalera. Budowanie systemu językowego umożliwi kawalerowi nie tylko komunikację, opisywanie i wyjaśnienie świata, ale także budowanie własnej tożsamości. Nie chodzi tyko o naukę mowy, czy naukę czytania, ale o osiąganie kolejnych etapów w rozwoju wszystkich funkcji poznawczych kawalera :). 
Druga nowość to Trójpłaszczyznowa manualna terapia wad stóp u dzieci wg. Barbary Zukunft-Huber, oparta jest na funkcjonalnym rozwoju stopy w pierwszym roku życia ( w przypadku kawalera ten czas trochę jest wydłużony bo jeszcze nie chodzę, więc mam ostatni gwizdek na tą metodę) dziecka oraz na zasadach terapii manualnej. Terapia ta stanowi podstawę do wczesnego diagnozowania i wczesnego leczenia nieprawidłowego ustawienia stopy. W terapii uczestniczą rodzice, bo to gównie oni będą specjalnie uciskać i bandażować stopy. Wiadomo, że po uprzednim przeszkoleniu przez terapeutę. Bandaże elastyczne można zakupić w sklepie promyk słońca. Rodzice na początku myśleli, że wystarczą zwykłe elastyczne bandaże zakupione w aptece. Byli w błędzie, bandaże do tej terapii mają specjalną gęstość i można je zakupić właśnie np. w tym promyku. I to by było na tyle :). Pozdrawiam serdecznie :).



  • Share:

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Kawaler Filipek ma napięty grafik - ale na huśtawkę jest zawsze czas :) pozdrawiamy z Arki Igorka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. IGO ufff na huśtawkę zawsze jest czas. serdeczno YO z południa polski :).

      Usuń