DZIENNIK WYDARZEŃ FILIPA





Dziennik wydarzeń, jeden z ważniejszych choć często pomijanych elementów terapii Metody Krakowskiej. Najkrócej mówiąc, jest to sposób wprowadzania systemu językowego.

Czego uczy dziennik wydarzeń? 

- systemu komunikacji i dialogu, uczy struktur gramatycznych,
- zachowanie wspomnień,
- umożliwia wielokrotne powtarzanie poznanych słów,
- nauka drugiego języka u dzieci dwujęzycznych,
- trening czytania,
- postrzeganie czasu,
- pomaga zrozumieć związki przyczynowo-skutkowe, 
- kształtuje pozytywny obraz własnej osoby, formuje tożsamość,
- motywuje do zadawani pytań, buduje intencjonalność,
- opisuje i tłumaczy emocje, oswaja z trudnymi sytuacjami, 
- uczy zachowania w sytuacjach, z  którymi dziecko spotyka się na co dzień ( zwroty grzecznościowe) jak i w sytuacjach znaczących ( święta, itp), 
- przygotowuje do wydarzeń które mają nastąpić,   
- narysowanie i opisanie ważnych dla dziecka wydarzeń daje możliwość powtarzania i powracania, opowiadania o nich innym osobom. 

Zasady ogólne dziennika wydarzeń

- poziom zapisu zależy od etapu językowego na jakim jest dziecko. Pierwsze zapisy mogą być jedynie samogłoskami bądź onomatopejami,
- pomocne są zdjęcia, schematyczne rysunki, drobne pamiątki, bilety wstępu, zapisy w dymkach,
- co zapisujemy? o tym decyduje ranga wydarzenia, okoliczności, czasami są to z pozoru mało znaczące chwile z życia codziennego,
- w dymkach wpisujemy co, kto powiedział,
- w czasie czynności dnia powszedniego podkreślam, że " zrobię zdjęcie do dziennika" 
"napiszemy o tym w dzienniku".


    



































Related Articles

2 komentarze:

  1. Wspaniała pamiątka :) Pięknie zrobiona i widać, że prosto z serca :)Polecam wpisywać datę, gdyż czas tak szybko ucieka i nie pamiętamy kiedy np. "Filip latał :)"
    Pozdrawiamy Filipka z Arki Igorka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :).
      Właśnie daty uzupełniliśmy i kolejne wpisy są już chronologicznie :). Pozdrawiamy Igorka z Arki :)

      Usuń